Naprawa reduktorów BMW xDrive – profesjonalnie i z gwarancją
Reduktor VTG (znany również jako ATC) to kluczowy element systemu napędu na cztery koła w samochodach BMW z technologią xDrive. Jego głównym zadaniem jest automatyczne dołączanie napędu na przednią oś – w zależności od warunków drogowych i zapotrzebowania pojazdu. Naprawa reduktora jest nieunikniona, gdy pojawią się pierwsze objawy zużycia, takie jak szarpanie, stukanie czy problemy ze sterowaniem.
Działamy inaczej niż typowe warsztaty. Zamiast tracić czas w kolejkach i organizować transport, wystarczy że się z nami skontaktujesz – zamówimy kuriera, odbierze on części, naprawimy je i odeślemy gotowe do montażu. To wszystko w ramach wygodnej usługi door to door.
Jak działa reduktor BMW xDrive?
Reduktory montowane w BMW to konstrukcje ATC (Active Torque Control), które współpracują z wielopłytkowym sprzęgłem odpowiedzialnym za dynamiczne rozdzielanie momentu obrotowego. W zależności od modelu, BMW stosuje różne typy reduktorów, m.in. ATC 300, 350, 400, 450, 500, 700, a w nowszych generacjach – ATC13. Niezależnie od modelu, mechanizmy te narażone są na zużycie, szczególnie w intensywnie eksploatowanych pojazdach.

Objawy uszkodzonego reduktora w BMW

Typowe symptomy, które mogą świadczyć o konieczności regeneracji lub naprawy reduktora BMW xDrive:
Szarpanie podczas ruszania lub pokonywania zakrętów
Nietypowe dźwięki – wycie, stukanie z tyłu pojazdu
„Choinka” na desce rozdzielczej – zapalone kontrolki ABS, 4x4, ESP
Problemy z płynną zmianą biegów
Nierówna praca napędu przy różnych warunkach nawierzchni
Niekonsekwentne działanie napędu przy nierównych oponach lub niewłaściwym ciśnieniu
Wszystkie powyższe objawy wskazują, że naprawa reduktora może być niezbędna.
Co powoduje uszkodzenia reduktora ATC?

Główne przyczyny awarii to:
Zużycie warstwy ciernej sprzęgła
Uszkodzenia tarcz, talerzy, sprężyn i rozpieraczy
Rozciągnięty łańcuch przenoszący napęd
Nadmierne zużycie przekładni zębatych
Zanieczyszczony lub stary olej przekładniowy
Różnica w obwodzie tocznym kół (niewłaściwe opony, różne ciśnienie)
Jak sprawdzić czy reduktor BMW wymaga naprawy?

Prosty test możesz wykonać samodzielnie:
1. Odłącz wtyczkę od nastawnika reduktora ATC.
2. Wykonaj jazdę próbną – zapalą się kontrolki ABS, 4x4, ESP.
3. Jeżeli objawy ustąpią – przyczyną jest najprawdopodobniej uszkodzony reduktor.
Uwaga: Test wykonujesz na własną odpowiedzialność – brak wsparcia systemów bezpieczeństwa!
Profesjonalna naprawa reduktorów BMW xDrive – krok po kroku

W naszym warsztacie proces naprawy reduktorów ATC rozpoczynamy zawsze od dokładnej diagnozy. Po potwierdzeniu uszkodzenia:
Demontujemy skrzynię rozdzielczą.
Wymieniamy wszystkie zużyte elementy na nowe, oryginalne części.
Zalewamy nowy, dedykowany olej.
Przeprowadzamy kalibrację układu.
Ostatecznie testujemy działanie układu xDrive.
W praktyce zostaje tylko obudowa – wnętrze reduktora jest całkowicie nowe.
Naprawa reduktorów BMW – również zdalnie

Jeśli nie możesz przyjechać osobiście, oferujemy usługę Door to Door:
Odbieramy Twoją skrzynię rozdzielczą (po wcześniejszym opróżnieniu oleju)
Naprawiamy i odsyłamy
Szukasz fachowców od naprawy reduktorów BMW?
Skontaktuj się z nami i umów wizytę!
Zadzwoń lub napisz, a chętnie odpowiemy na wszystkie pytania.
Specjalizujemy się wyłącznie w naprawach reduktorów BMW xDrive – szybko, profesjonalnie i z gwarancją.
Diff Lock
Maciej Tomkowicz
ul. Świerkowa 8A
83-011 Koszwały
k/ Gdańska
