Mosty Napędowe
Zajmujemy się profesjonalną naprawą „regeneracją” mostów napędowych każdego typu w:
- samochodach osobowych
- autach terenowych
- samochodach sportowych
- zabytkowych autach
Wykonujemy również naprawę systemu xDrive , naprawiamy skrzynie rozdzielcze, – reduktory napędu 4X4.
Posiadamy 20 letnie doświadczenie w zakresie naprawy i serwisowanie układów napędowych. Wszystkie usługi które wykonujemy objęte są gwarancją.
W pojazdach z napędem 4×4 (na cztery koła) oraz tylnonapędowych, energia wytwarzana przez silnik nie trafia bezpośrednio na koła. Zanim pojazd zacznie się poruszać, moment obrotowy musi zostać przekazany przez złożony układ mechaniczny zwany układem przeniesienia napędu.
W jego skład wchodzą następujące elementy:
-
Skrzynia biegów – to pierwszy etap przekazywania mocy z silnika. Pozwala ona kierowcy dostosować prędkość i siłę napędu do warunków jazdy. Przełożenia w skrzyni wpływają na efektywność przyspieszania, ekonomikę spalania oraz maksymalną prędkość pojazdu.
-
Reduktor (obecny głównie w autach terenowych i 4×4) – jest to dodatkowa przekładnia, która umożliwia wybór trybu jazdy: zwykłego (szosowego) oraz terenowego (zwiększającego moment obrotowy kosztem prędkości). Dzięki reduktorowi samochód może poruszać się skuteczniej po trudnym terenie, błocie czy stromych podjazdach.
-
Wał napędowy – to element łączący skrzynię biegów lub reduktor z mostem napędowym. Jego zadaniem jest mechaniczne przekazywanie momentu obrotowego na dalsze komponenty układu napędowego. W autach z napędem na tylną oś lub 4×4 wał jest szczególnie istotny, ponieważ musi pracować przy zmiennych kątach i w trudnych warunkach eksploatacyjnych.
-
Most napędowy – końcowy i bardzo ważny element układu przeniesienia napędu. Zawiera w sobie przekładnię główną, mechanizm różnicowy (dyferencjał) oraz półosie, które bezpośrednio napędzają koła. Most odpowiada za dostosowanie obrotów i momentu obrotowego do potrzeb konkretnej osi pojazdu (przedniej lub tylnej) oraz umożliwia sprawne pokonywanie zakrętów dzięki różnicy prędkości obrotowych kół.
Współczesne samochody osobowe najczęściej wyposażone są w niezależne zawieszenie kół, jednak w pojazdach terenowych wciąż powszechnie stosuje się solidniejsze rozwiązanie w postaci sztywnych mostów napędowych. Składają się one m.in. z mechanizmu różnicowego (tzw. dyferencjału), przekładni głównej, pochwy reakcyjnej oraz półosi.
Jednym z najczęstszych sygnałów świadczących o problemach z mostem napędowym jest narastający szum podczas jazdy. Początkowo dźwięk ten może być ledwo słyszalny, jednak z czasem staje się coraz bardziej dokuczliwy. Taki objaw może wskazywać na zużycie lub uszkodzenie elementów wewnętrznych mostu.
Do najczęstszych przyczyn awarii zalicza się brak odpowiedniej konserwacji oraz niewłaściwą eksploatację, taką jak agresywny styl jazdy, częsta jazda w terenie (off-road) czy przeciążanie pojazdu. W efekcie dochodzi do nadmiernego zużycia przekładni zębatych i powstawania metalicznych opiłków, które dodatkowo pogarszają stan całego układu napędowego.
Oprócz charakterystycznego „wycia” mostu mogą pojawić się także inne objawy:
-
utrata płynności podczas przyspieszania,
-
stuki przy zmianie biegów,
-
szarpanie pojazdu podczas skręcania.
Ignorowanie tych symptomów może prowadzić do poważnych uszkodzeń, w tym zniszczenia zębów przekładni czy rozpadu łożysk.
Regularna kontrola i serwis mostu napędowego to klucz do jego długowieczności oraz sprawności całego układu napędowego – szczególnie w pojazdach użytkowych i terenowych.










Mosty napędowe – naprawa, regeneracja
Posiadamy wieloletnie doświadczenie w pracy z układami przeniesienia napędu – ze szczególnym uwzględnieniem mostów napędowych, dyferencjałów i skrzyń rozdzielczych (reduktorów). Wykonujemy usługi szybko, precyzyjnie i z gwarancją.
Diff Lock – ul. Świerkowa 8A, 83‑011 Koszwały
Telefon: 575 739 099
Zobacz lokalizację w Google Maps
Godziny otwarcia: Pon–Sob 8:00–17:00
Powiązane tematy:
naprawa mostów napędowych
regeneracja mostów napędowych
bmw xdrive
naprawa reduktorów
regeneracja dyferencjałów